Ancient sunset

Ancient Sunset
Ancient Sunset

Obrázek do soutěže Pokémoni při západu slunce

Doprovodný text:
Možná si při prvním pohledu na obrázek říkáte, co má společného se západem slunce. Aby vynikl pravý smysl obrázku, je třeba se vrátit o pár tisíc let nazpět do Egypta. Tehdy starověcí Egypťané nevěděli, co je slunce zač, ani jak je možné, že každý den zmizí a zase se objeví. Vysvětlovali si to tedy po svém: Slunce mělo být ztvárnění sokolího boha Ra (na obrázku Ho-oh), který ve dne putoval po obloze, a když se blížil západ, nastoupil na loď Mandjet a vydal se na cestu do podsvětí. V podsvětí nebylo nic než temnota, bezbřehý oceán a Raův úhlavní nepřítel – obří had Apophis (Mega Gyarados). Ten se ho každý noc snažil pohltit. Kdyby se mu to povedlo, slunce by už nikdy nevyšlo a všechen život by zanikl. Naštěstí ho doprovázel bůh podsvětí – šakal Anubis (Lucario), snad společnými silami opět budou mít štěstí, aby se Ra mohl znovuzrodit a opět zazářit na obloze.

Ufff. No vážně jsem myslela, že to nestihnu. Nejdříve jsem si říkala, že duben je daleko, jenže jsem nemohla přijít na žádný dobrý nápad, který by se hodil k soutěži. Nejdříve jsem tedy začala pracovat na obrázku, kde při západu slunce měli uprostřed pouště zápasit Nidoking a Sanslash, kterého pak jsem vyměnila za Kabutopse a nakonec celý obrázek smazala, protože mi nepřišel dost nápaditý. Pak jsem si vzpomněla na svůj oblíbený příběh z egyptské mytologie, který popisuje putování slunce. Jenže pak nastal problém, už skoro 6 let jsem nic bitmapového nekreslila, a to je sakra dlouhá doba ^^; Samozřejmě jsem za tu dobu zapomněla většinu vychytávek a jelikož už jsem neměla moc času na to, prolézat zase tunu tutoriálu, tak jsme si řekla, že to prostě nějak půjde. Oprášila jsem přes 10 let starý tablet a díky nedávnému upgradu PC jsem mohla tvořit obrázky, které mají i více než 1000 px. To bych ale nebyla klikař, kdybych najednou nepřišla o volný čas, takže jsem měla na kreslení čas pouze 30 minut denně, což bylo sakra málo, když se soutěž kvapem blížila. Nakonec jsem to tedy stihla, i když jen tak tak. Samozřejmě jsem si sem tam část práce nenávratně smazala, během kreslení vypadla elektřina, nebo jsem na poslední chvíli zjistila, že musím celou část obrázku předělat…no prostě smůla a smůla, ale hlavně, že to dobře dopadlo. I když jsem si vědoma, že na obrázku jsem řada chyb, se kterými jsem si bohužel už nevěděla rady, ale třeba časem přijdu na to, jak obrázek ještě víc vylepšit.

Pokud by vás zajímalo, jak probíhalo kreslení obrázku, tak v těchto dvou gifkách můžete vidět, jak se obrázek postupně vyvíjel:

Teď něco, pro ty, kdo si libují ve statistikách:
Počet použitých vrstev: 115
Počet hodin: +/- 30 hodin
Rozlišení originálu: 3240 x 3218 px
Velikost originálu: 203 MB

PokéReal: Kangaskhan

PokéReal: Kangaskhan
PokéReal: Kangaskhan

Kdo by to byl tušil, že ze dvounohých Pokémonů mi zatím dá nejvíc zabrat Kangaskhan? S klokanem má bohužel společný jen vak, zbytek je dinosauří a dinosauři už tu mezi námi moc nežijí a když už se nějaký najde, tam se samozřejmě vůbec nepodobá Kangaskhanovi. Autor Pokémonů měl vážně bujnou fantazii :)

Předloha: klokan
Použité fotografie: https://flic.kr/p/nThURu ~ nickliv| https://flic.kr/p/bqcbY8 ~ Mark, Vicki, Ellaura and Mason
Použité objekty: medvědí nohy (nohy), medvědí tlapy (ruce), přilba (vršek hlavy), kožich bílého klokana (srst uprostřed), zbroj samuraje (ramena), prsty slona (spodní drápy), zuby žraloka (vrchní drápy)
Průběh: Zde